Kata-kata Aluan

GURU-GURU SMK GEMAS TAHUN 2011

Khamis, Ogos 12, 2010

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak

Selamat Berpuasa dan Beribadat


Unit Bimbingan dan Kaunseling SMK Gemas mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Berpuasa dan Beribadat kepada seluruh warga SMK Gemas dan ahli keluarga masing-masing. Semoga amalan yang dilakukan pada bulan ini lebih baik berbanding tahun-tahun terdahulu.

Sekiranya terdapat puasa yang tidak sempat digantikan sebelum ini, ingatlah bilangan harinya dan rujuklah ahli agama untuk mengira kadar fidyah yang perlu dibayar (namun begitu puasa tetap kena diganti).

Kejarlah ganjaran pahala yang dijanjikan Allah sepanjang bulan Ramadhan ini, dan carilah kelebihan malam Lailatul Qadar...
Isikanlah setiap detik dan saat dengan amalan dan kebaikan kerana semuanya dijanjikan ganjaran pahala yang berganda. Hatta sekecil-kecil perlakuan dan kata-kata yang baik, itu adalah juga amal kebaikan.

Sesungguhnya benar syaitan dan iblis dikurung sebulan ini, tetapi jagalah nafsu kita agar kita tidak menjadi pengganti perlakuan atau tingkahlaku syaitan dan iblis yang dilaknati Allah. Mudah-mudahan kita mendapat petunjuk dan hidayah Allah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan