Kata-kata Aluan

GURU-GURU SMK GEMAS TAHUN 2011

Rabu, September 07, 2011

Sambutan Hari Kemerdekaan Peringkat SMK Gemas 2011

Tarikh : 5 September 2011 (Isnin)
Tempat : Dataran Perhimpunan



Bersempena dengan Bulan Kemerdekaan, sesungguhnya tarikh keramat 31 Ogos membawa seribu satu maksud bagi kalangan insan yang memahami erti kemerdekaan dan kepayahan untuk memperolehinya. Justeru, SMK Gemas tidak ketinggalan untuk menyerapkan semangat mencintai kemerdekaan di kalangan murid-muridnya.

Walau bagaimanapun, masih ada segelintir murid yang tidak langsung memahami kebebasan yang dinikmati mereka hari ini. Kebebasan yang ada bukanlah bererti tidak perlu lagi melakukan perjuangan, tetapi tingkah laku yang positif, bersopan dan beradab perlu lebih diterapkan untuk kelangsungan menjiwai serta menghayati kemerdekaan dan seterusnya mempertahankan kebebasan yang ada ketika ini.

Ayuh, marilah kita menjadi warga Malaysia yang cintakan kemerdekaan dan menghargai erti kebebasan yang telah diperjuangkan oleh pejuang-pejuang kemerdekaan kita yang lalu. Janganlah biarkan diri kita terus dijajah secara halus oleh golongan 'opportunist' Barat yang sentiasa mengintai peluang untuk melebarkan pengaruhnya pada generasi pewaris kemerdekaan kita.

MERDEKA!  MERDEKA! MERDEKA!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan