Kata-kata Aluan

GURU-GURU SMK GEMAS TAHUN 2011

Isnin, Mei 24, 2010

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010

Unit Bimbingan dan Kaunseling SMK Gemas ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan 'Selamat Menghadapi Peperiksaan Pertengahan Tahun' kepada semua murid SMK Gemas. Murid-murid menengah atas, iaitu Tingkatan 4 dan Tingkatan 5 telah pun mula menghadapi peperiksaan sejak hari Jumaat (21 Mei 2010), manakala murid-murid menengah rendah akan mula menghadapi peperiksaan mulai Isnin minggu hadapan (31 Mei 2010).

Kami juga ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan 'Selamat Menghadapi Peperiksaan Pertengahan Tahun' juga kepada semua murid di seluruh Malaysia, sama ada di sekolah rendah, mahu pun di sekolah menengah.

Jika anda telah pun membuat persediaan sebelum ini, jawablah dengan tenang dan yakin. Walau bagaimanapun, janganlah terlalu yakin kerana ia akan hanya 'memakan diri'... sekiranya masih mempunyai banyak masa, semak setiap jawapan yang telah diberikan dan berilah jawapan yang benar-benar sesuai dan betul. Elakkan daripada bersembang, membuat bising dan jangan sekali-kali meniru jawapan kawan semasa peperiksaan berlangsung. Jangan lupa berdoa sebelum dan selepas peperiksaan dan mohon kepada Tuhan agar usaha anda direstui dan mendapat keputusan yang baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan