Kata-kata Aluan

GURU-GURU SMK GEMAS TAHUN 2011

Selasa, Ogos 23, 2011

Takziah... Sabar dan Tabahlah Cikgu Alis...

Informasi terkini: Kami dimaklumkan bahawa ibu Cikgu Alis telah kembali ke rahmatullah pada 25 Ogos 2011 (Khamis), pada pukul 12.30 pagi di Hospital Kuala Pilah. Unit Bimbingan dan Kaunseling ingin merakamkan ucapan takziah kepada Cikgu Alis dan keluarga atas kehilangan yang dialami. Semoga roh allahyarhamah ditempatkan di kalangan orang-orang yang mendapat rahmat Allah.

Al-Fatihah...



Unit Bimbingan dan Kaunseling SMK Gemas ingin mengambil kesempatan dan peluang ini untuk mengucapkan kepada Cikgu Alis sekeluarga agar tabah dan bersabarlah tatkala menghadapi dugaan yang bertimpa - menghadapi ibu yang sakit di Hospital Kuala Pilah, dan baru-baru ini pula Cikgu Alis sendiri mengalami kemalangan apabila kereta yang dipandunya terbabas.

Saat-saat menghadapi ibu yang sedang sakit, sediakanlah diri menghadapi kematian kerana setiap yang hidup pasti akan tiba ke penghujungnya. Banyakkan amalan bacaan Yaasin semoga 'khasiat bacaan Yaasin' itu akan memberikan kesan kepada ibu yang sedang sakit. Yakinlah pada-Nya. Tenangkanlah diri dengan zikir munajat kepada-Nya. Mohonlah kepada Allah kerana Allah suka mendengar hamba-Nya meminta daripada-Nya. Insya'Allah akan dimakbulkan... sesungguhnya Allah maha pengasih lagi maha penyayang.

Sesungguhnya Allah menguji setiap umatnya untuk menilai tahap tingkatan iman seseorang. Ketahuilah, ujian Allah diturunkan mengikut kemampuan individu. Wallahualam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan